Hyppää pääsisältöön

Kuulokeskus

Sairaala Novan kuulokeskus vastaa kuulontutkimukseen ja kuntoutukseen liittyvistä palveluista. Kuulokeskus toimii lähetepoliklinikkana. Uusi potilas voi saada lähetteen kuulokeskukseen joko yksityissektorilta, omalääkäriltä, terveyskeskuksesta tai työterveysasemalta. Mikäli potilaalla on jo kuntoutussuhde kuulokeskukseen, uutta lähetettä ei tarvita, vaan potilas voi itse ottaa tarvittaessa yhteyttä kuulokeskukseen.

Terveyskylän kuulotalon nettisivulta löytyy paljon tietoa kuulontutkimuksesta, kuulosta, eri kuulovioista sekä niiden vaikutuksesta puheen kuulemiseen ja apuvälineistä.

Kuulokoje- ja sisäkorvaistutekäyttäjille tarkoitetun Kuulorata-sovelluksen avulla voi harjoitella omaa kuuloa. Harjoitusten avulla pyritään tottutamaan kuulokojeiden käyttöön, lisäämään niiden säännöllistä käyttöä sekä parantamaan niistä saatavaa hyötyä.

Kojehuolto

Vialliset kuulokojeet voi tuoda huoltoon Sairaala Novaan. Palautuslaatikko sijaitsee vasemmalla Nova 1-sisäänkäynnistä tullessa Apuvälineet-kyltin läheisyydessä.

Kuulokoje toimitetaan huoltoon pakattuna rasiaan. Kojetta palautettaessa tulee täyttää palautuslaatikon luota löytyvä vikailmoituskaavake. Vikailmoituskaavakkeen voi tulostaa myös täältä. Kaavake suljetaan kojeen kanssa pussiin ja pudotetaan laatikkoon. Korjattu ja huollettu koje palaa postitse kotiin.

Kojeen voi myös edelleen postittaa osoitteeseen (EI POSTIENNAKKOA):

Nova apuvälinepalvelupiste / assistentti

Sairaala Nova, Hoitajantie 3, 40620 Jyväskylä

Chat-yhteydenotto

Korva-,nenä- ja kurkkutautien poliklinikka chat-palvelu

Voit ottaa yhteyden kuulokeskukseen myös chatin kautta kirjoittamalla. Chat on avoinna arkisin kello 9–11 ja 12–14.

Puhelinnumerot

Kuulokeskus on avoinna arkisin klo 8–15

Soittoaika (takaisinsoittopalvelu)

  • arkisin klo 8.00–14.00
  • puhelin: 014 269 1322

Jonotiedustelut

  • arkisin klo 8.00–14.00
  • puhelin: 014 269 1822

Liitteet ja lisätietoa


Yhteystiedot

Hoitajantie 3, 40620 Jyväskylä